BERITA TERKINI INSIDEN DI BATU BURUK

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 9/12/2007 07:15:00 AM | 1 Pandangan »

Peristiwa menembak di Batu Burok - penjelasan Bersih
Azamin Amin
KUALA TRENGGANU, 12 Sept (Hrkh) - Badan Gabungan Tuntutan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) berpendirian bahawa polis telah melakukan provokasi dan bertindak secara tidak profesional dengan menembak gas pemedih mata dan semburan air ke arah orang awam yang sedang berhimpun sedangkan ceramah pada malam itu telah pun di batalkan.

Peluru Hidup: BN belajar dari Zionis
Oleh Anwar Ibrahim
POLIS dan kerajaan Malaysia percaya bahawa kuasa boleh dikekalkan dengan keganasan.

PM ulas kes Batu Buruk dalam keadaan tertidur?
Roslan SMS Wed Sep 12, 07 01:33:06 AM

Seperti dijangkakan akhirnya tiba pula giliran Presiden Umno dan Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi (Dollah) untuk mengulas berkenaan insiden perhimpunan BERSIH yang sengaja digagalkan oleh pihak polis di Kuala Terengganu 8 September lalu.

Polis tembak Suwardi sambil berdiri -Saksi
Oleh Husam Musa
"POLIS tembak Suwandi sambil berdiri!" - mengikut seorang saksi yang melihat dari jarak dekat peristiwa tembakan peluru hidup ke atas orang awam di Batu Buruk. "Kami nampak percikan api keluar dari pistol polis"

Insiden Batu Burok: Individu bakar bendera sedang dicari!
Azamin Amin Wed Sep 12, 07 02:57:36 AM

KUALA TRENGGANU, 12 Sept (Hrkh) - Individu yang bertanggungjawab membakar bendera Malaysia, Jalur Gemilang sedang dicari bagi memastikan sama ada dia merupakan salah seorang penyokong PAS, orang awam, polis berpakaian preman atau antara pencetus provokasi yang mengundang suasana tidak senang rakyat atas tindakannya itu.

Jika rusuhan dirancang pembangkang, mengapa tolak usul? - Salahuddin

Abdul Halim Mohd Rashid Wed Sep 12, 07 06:05:01 AM

KUALA LUMPUR, 12 Sep (Hrkh) - Ketua Pemuda PAS Salahuddin Ayub menuntut supaya dijelaskan mengapa usul untuk membincang dan memperbahaskan secara terbuka tragedi berdarah di Batu Burok ditolak jika benar dakwaan Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi bahawa ia merupakan taktik yang sengaja dirancang oleh parti pembangkang.

'Polis kejar orang macam perhambat anjing'
Azamin Amin Wed Sep 12, 07 03:16:55 AM
KUALA TRENGGANU, 12 Sept (Hrkh) - Insiden di Pantai Batu Burok merupakan kejadian kali ketiga membabitkan provokasi polis dalam menyuraikan orang ramai yang hadir secara aman bagi mendengar ceramah yang dianjurkan oleh PAS di Trengganu

Pas adakan ceramah bergerak jelas isu rusuhan
KUALA TERENGGANU 11 Sept. – Pas Terengganu akan mengadakan ceramah bergerak di seluruh negeri bermula Ramadan ini bagi menjelaskan kepada rakyat berhubung isu sebenar di sebalik rusuhan dan perhimpunan haram di Batu Burok di sini, Sabtu lalu.

Insiden Batu Burok: PAS hantar memo ke Bukit Aman

11-09-2007 09:11:33 PM
Oleh FATHI ARIS OMAR
KUALA LUMPUR: Kejadian rusuhan di Batu Burok yang mencederakan dua anggota PAS akan dilaporkan ke ibu pejabat polis Bukit Aman esok, kata timbalan presiden parti itu Nasharudin Mat Isa hari ini.

Program itu yang dianjurkan Pemuda PAS bertujuan melaporkan beberapa fakta yang dikumpul parti itu berhubung dakwaan salah laku dan keganasan polis dalam kejadian tersebut, tambahnya.

1 Pandangan

  1. Tuan Nur Afifah Adlina binti Tuan Zaki // November 9, 2007 at 12:14 AM  

    Tak lama lagi hamPAS akan KO diKelantan. Ayuh org Kelantan bangkitlah daripada lamunan mu.