RAJA DR NAZRIN SHAH SELAMAT DIIJABKABULKAN

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 5/18/2007 07:46:00 AM | 0 Pandangan »

Pasangan diraja, Raja Muda Perak, Raja Dr. Nazrin Shah dan Zara Salim Davidson selamat diijab kabul sebagai suami isteri pada satu istiadat pernikahan diraja di Istana Iskandariah, Bukit Chandan semalam.

Raja Dr Nazrin Shah memang seorang Raja Muda yang sangat saya hormati. Walaupun saya dilahirkan di Johor tetapi saya juga dibesarkan di Perak dan saudara-mara juga ramai di Perak.

Saya mula-mula 'respect' pada Raja Dr Nazrin bila saya pernah melihat beliau bermain hoki di Stadium Sultan Azlan Shah di Ipoh dan saya bersama-sama teman-teman STAR turut sama berada di situ untuk latihan hoki.

Kita tidak akan dapat membezakan anak raja dengan rakyat biasa di atas padang. Setiap kali bila bola hoki terkeluar daripada kawasan padang kerana kesilapan baginda menahan bola, bagi sendiri yang berlari mengutip bola tersebut tanpa meminta pemain lain untuk mengambilkannya.

Apapun, tahniah kepada baginda kerana mengakhiri zaman bujangnya.

0 Pandangan