Rancang Hidup, Rancang Wang

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 7/28/2008 09:08:00 AM | 2 Pandangan »


Dalam perjalanan bersama sahabat-sahabat Alif Consultant, kami ada berbincang tentang masalah pada hari ini yang sedang dihadapi oleh ramai daripada golongan anak muda yang tidak begitu menyedari bahawa mereka perlu belajar untuk merancang perjalanan kewangan mereka.

Anak-anak muda sudah mula dihimpit dengan masalah kewangan diperingkat awal pembabitan mereka di alam pekerjaan. Bukan kerana pendapatan mereka kecil sahaja tetapi mereka terbabit dalam kesilapan merancang kewangan dan tersilap percaturan dalam mengambil kemudahan yang ada seperti penggunaan kad kredit (kad hutang).

Semalam, dalam program yang dianjurkan oleh sebuah NGO di Bangi, sebuah buku telah dijual bertajuk "Rancang Hidup, Rancang Wang" dan dijual sendiri oleh penulisnya. Walaupun saya baru berkesempatan untuk melihat isi kandungan buku ini tetapi saya mencadangkan agar saudara/i sekelian membeli buku ini untuk panduan dalam merancang kewangan anda.

Buku ini ditulis oleh sdr Haron Mohd Yusof atau nama penanya Hamdy. Saya tidak pasti dimanakah saudara/i boleh dapatkan buku ini. Saya akan maklumkan nanti, i'Allah.

Diharapkan sdr Hamdy akan meninggalkan no hp beliau di dalam cbox dalam blog ini (Terkini ! No telefon bimbit sdr Hamdy : 013-3696712)

2 Pandangan

  1. Hasbullah Pit // July 28, 2008 at 10:21 AM  

    Rancang Hidup Rancang Emas

  2. DAKWAH YEOP // April 12, 2010 at 2:48 PM  

    buku ini sangat menarik dan bermanfaat, saya sudah membacanya.