Pak Lah Dapat Bantal Daa...

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 1/05/2008 11:17:00 AM | 2 Pandangan »

Cenderahati dari anak muda M'sia untuk Pak Lah - Malaysiakini
Muda Mohd Noor Jan 4, 08 6:08pm

Sekretariat Bertindak Anak Muda Malaysia hari ini menyerahkan satu 'cenderahati' simbolik kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebagai mencerminkan rasa tidak puashati mereka terhadap pentadbiran kerajaan.

Cenderahati tersebut merupakan sebuah bantal berwarna kuning dan sebuah bantal peluk - kedua-dua dihiasi dengan gambar bendera Malaysia dan menara berkembar Petronas.Mereka meninggalkan cenderahati itu di laluan pintu masuk bangunan pejabat Perdana Menteri di Putrajaya pagi ini.

Pengerusi sekretariat tersebut, Badrul Hisham Shaharin berkata masa depan golongan muda di negara ini gelap selagi Abdullah menjadi Perdana Menteri.Beliau mendakwa ia kerana kepimpinan utama negara termasuk, Perdana Menteri yang lemah dan didakwanya sering 'tertidur' ketika menghadiri majlis di dalam dan luar negara.

"Kami telah mengadakan perbincangan sesama rakan-rakan sebelum mengambil keputusan menghantar bantal ini," kata Badrul yang juga ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR.

"Kita kecewa dengan ketidakberkesannya Perdana Menteri mentadbir negara. Saya mendesak beliau melihat isu golongan muda secara serius," katanya.

Menurutnya, banyak memorandum yang dihantar kepada Abdullah supaya mengambil serius mengenai pentadbiran negara, tidak mendapat balasan.

Badrul Hisham berkata, 2008 merupakan tahun kebangkitan golongan muda dan sehubungan itu pihaknya akan mengadakan beberapa tindakan dalam masa terdekat.

Bagaimanapun, beliau tidak menyebut tindakan yang akan diambil itu tetapi menyatakan ia membabitkan pelbagai cara.

Menurut Badrul, kumpulan yang hadir pagi ini terdiri daripada para artis, penyajak, blogger, penulis dan para aktivis.

2 Pandangan

  1. Nandre The Legend // January 5, 2008 at 11:56 AM  

    saudara khairul, tu la dia, saya pon tekejut jugak yang ada berita pasai PM dapat bantai peluk ni.. nampaknya geng2 muda kita memang dah tak bule tahan dengan PM kita nie..

    apa sudah jadi.. org perati dia asyek lena jaaaaa..

  2. malayamuda // January 5, 2008 at 12:11 PM  

    selepas Bersih ngan Hindraf, saudara Khairy dah membisu.

    Ntah ntah dia bawak bantal tuh balik ke sri perdana