Melayu kebulan sebab bantuan kerajaan...

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 10/22/2007 11:13:00 AM | 0 Pandangan »

Era Pelancungan Baru.
Penerokaan angkasa lepas mula menjadi satu daya tarikan pelancugan yang memakan belanja yang agak mahal. Antaranya ialah Space Adventures, Ltd – adalah sebuah syarikat yang mengendalikan pelancungan angkasa lepas bekerjasama dengan Federal Space Agency of the Russian Federation (FSA).
Tidak dinafikan , bahawa ini adalah satu cara perniagaan yang sangat menguntungkan ; pelancungan keangkasa lepas.DiSingapura ; mereka sedang berura-ura untuk menubuhkan ‘Spaceport’ yang akan menelan belanja hampir 115-juta dollar US.Syarikat tersebut telah mengenal pasti beberapa orang yang berminat untuk menjadi ‘Pengembara Angkasa Lepas’ termasuk dari Jepun , China dan Malaysia.Lihat sini
Apa? Dari Malaysia? Agak-agaknya siapalah orangnya? Tentu sekali bukan keturunan Melayu; kerana tanpa bantuan kerajaan sebagaimana Shekh Muszaphar, takkan Melayu sampai ke Bulan !
Ya, betul ! Melayu tidak akan sampai kepuncak Everest tanpa bantuan kerajaan.Melayu tidak akan belayar keliling dunia tanpa bantuan kerajaan.Malah menyeberangi selat Inggeris atau mengelilingi dunia dengan basikal pun perlu dibantu oleh kerajaan.Dan kerajaan memang kemaruk mahukan dunia kenal akan 'Malaysia Boleh'.Padahalnya Malaysia sangat terkenal sebagai negara yang kuat rasuah dan penyalah gunaan dana rakyat.Laporan Akauntan Negara yang baru lalu cukup kuat untuk dijadikan bukti.Elok sangatlah hantar ke bulan para penyangak rasuah itu semua dan tinggalkan terus disana!
---------------------------------------
Sangat menarik tulisan ini. Sila klik http://alhusseyn51.blogspot.com/2007/10/melayu-kebulan-sebab-bantuan-kerajaan.html untuk maklumat seterusnya.

0 Pandangan