Runtuhnya Akhlak Pelajar Sekolah di Malaysia

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 8/08/2007 03:48:00 PM | 2 Pandangan »

Harian Metro bertarikh 4 Ogos 2007 menyiarkan berita bertajuk “9 pelajar menangis minta maaf”. Berita ini berkaitan dengan isu bagaimana seorang pelajar perempuan telah dibelasah dan dirakamkan aksi bogel di Felda Keratong baru-baru ini. Dilaporkan bahawa Sembilan pelajar yang terlibat dalam ‘keganasan’ ini telah memohon maaf sambil menitis air mata keinsafan sebaik mengulurkan sepuluh jari kepada mangsa.

Majlis penuh pilu itu diadakan di Sekolah Menengah Felda Keratong I, di sini, dengan disaksikan ibu bapa sembilan pelajar terbabit dan Shashim Shah Harun, Pegawai Khas Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Noh Omar kira-kira jam 3.30 petang semalam (3 Ogos 2007).
Saya tidak pasti apakah punca sebenar pelajar-pelajar perempuan ini bertindak ganas sebegitu rupa tetapi alasan yang diberikan bahawa tindakan mereka kerana terdorong kerana sikap panas baran meninggalkan pelbagai tanda-tanya kepada saya dan mungkin juga kepada masyarakat umum.

Harian Metro pada 31 Julai 2007 melaporkan bagaimana kronologi kejadian ini ;

i. mangsa dikunjungi dua rakan sebelum dipelawa minum air batu campur di sebuah warung, kira-kira jam 4 petang. Tanpa mengesyaki sesuatu, mangsa kemudian menunggang motosikal manakala dua rakan menaiki kereta Perodua Kancil ke rumah seorang lagi rakan tidak jauh dari rumah mangsa untuk mengajaknya keluar.

ii. Sebaik tiba di rumah itu, tujuh rakan menunggu di ruang tamu manakala ibu bapanya tiada di rumah.

iii. Mereka kemudian bertanya kepada mangsa sama ada mengejek seorang daripada mereka dengan gelaran ‘gemuk’ dan apabila mangsa mengakuinya, kumpulan pelajar sangseng ini menarik rambut, menumbuk dan menyepak mangsa sehingga tersungkur.

iv. Kumpulan pelajar samseng ini bertindak ganas seperti `singa betina’ terlepas sangkar terus membuka baju-T dan seluar jeans dipakai mangsa sebelum memotong tali baju dalam dan seluar dalam mangsa.

v. Mangsa cuba meronta dan menangis serta merayu tidak diperlakukan sedemikian dan dilepaskan tetapi sembilan rakan itu tidak mempedulikan mangsa.

vi. Ketika dibogelkan, tiga daripada mereka merakamkan gambar mangsa tanpa pakaian menggunakan telefon bimbit sebelum diugut tidak menceritakan kejadian itu kepada keluarga.

vii. Jika mangsa ingkar, mereka mengancam menyebarkan gambar bogel itu selain mengupah lelaki merogol mangsa di depan mereka.

Peristiwa hitam ini bukannya berlaku di New York, Manhattan atau di Los Angeles tetapi berlaku di Felda Keratong di negeri Pahang yang melibatkan anak-anak melayu beragama Islam yang juga generasi kedua FELDA. Sudahlah dibelasah tanpa belas kasihan, pakaian ditanggalkan, pakaian dalam dipotong dan dirakamkan perbuatan terkutuk itu melalui kamera telefon bimbit.

Ustazah seks?

Sebelum itu, pada 2 Ogos 2007 Harian Metro telah melaporkan mengenai ketua kumpulan yang membelasah dan merakamkan gambar bogel ini digelar ‘ustazah seks’. Gelaran itu dilabelkan kepada beliau kerana perangai dan perwatakkan beliau yang berbeza diluar dan di dalam waktu sekolah.

Difahamkan, ketika di sekolah, ketua kumpulan samseng terbabit dikatakan begitu baik termasuk bertudung seperti ‘ustazah’, sebaliknya berubah perangai dan gaya seperti ‘bohsia’ dan gemar bertukar teman lelaki di luar waktu sekolah. Pelajar terbabit didakwa :-

i. gemar bergaul dengan ramai lelaki tanpa mengira usia tidak kira siang atau malam selain dikatakan sering bertukar teman lelaki.

ii. semua lelaki muda dikatakan mengenali pelajar terbabit berikutan perangainya itu selain memiliki daya ‘penarik’ untuk menggoda lelaki terbabit sebelum diajak keluar bersama.

iii. watak penggodanya mampu memanggil beberapa lelaki lain supaya merogol mangsa jika mangsa menceritakan kejadian malang itu kepada keluarganya.

iv. mengugut mangsa membuktikan pelajar itu tidak takut dengan undang-undang kerana yakin perbuatannya akan dimaafkan ibu bapa mangsa selain dapat meneruskan semula persekolahan seperti biasa.

Inikah ertinya kemerdekaan kita?

Mungkin inilah nilai kemerdekaan kita dibawah kepimpinan UMNO/Barisan Nasional sejak 50 tahun yang lalu. Rakyat didesak untuk meraikan kemerdekaan tetapi terlalu banyak kepincangan yang menghantui rakyat termasuklah isu ekonomi, keselamatan dan masa depan generasi muda.

Kita mungkin tidak dapat pernah menyangka bahawa pada ketika ini kita akan berhadap dengan masalah sosial generasi muda yang runtuh akhlaknya. Kisah yang melibatkan penderaan terhadap seorang pelajar perempuan oleh rakannya sendiri di Felda Keratong ini sudah pastinya menggusarkan kita.

Apa yang cukup bimbang adalah kejadian ini melibatkan sekumpulan pelajar perempuan yang merupakan anak-anak melayu daripada generasi kedua FELDA. Bayangkan, anak-anak perempuan kini mampu dilabelkan sebagai ‘samseng’ bukan sekadar mengugut tetapi sanggup memukul, membogelkan dan merakamkan gambar bogel rakan mereka sendiri.

Saya tidak nafikan ramai generasi anak-anak melayu FELDA berjaya dalam akedemik dan kehidupan mereka tetapi ramai juga yang tercicir dan akhirnya menimbulkan masalah kepada keluarga dan masyarakat.

Gelaran ‘ustazah seks’ sudah tentu merosakkan imej golongan ustazah di dalam negara kita. Bila digelar seperti itu, kita boleh bayangkan bagaimana hebatnya ‘lakonan’ pelajar bermasalah ini, ibubapa, keluarga dan guru-guru tentu telah terpedaya dengan watak yang waraknya sedangkan hakikatnya segala-galanya adalah muslihat belaka.

Pergaulan bebas tanpa batasan merangsang sikap buruk anak-anak muda dan akhirnya mencambahkan sikap degil dan kurang ajar serta biadap. Mengugut untuk mengupah kumpulan lelaki merogol mangsa dihadapan mereka sekiranya perbuatan keji mereka ini dilaporkan kepada ibubapa sudah tentunya menggambarkan kebiadapan pelajar-pelajar ini.

Saya percaya bahawa peristiwa ini meninggalkan kesan yang cukup mendalam kepada mangsa. Rakaman gambar mangsa yang didera dan dibogelkan telah disebarkan dan bukan mudah untuk menghilangkannya. Mangsa terpaksa bertukar sekolah kerana tidak sanggup berhadapan dengan keadaan.

Sebab itulah apabila saya membaca berita “9 pelajar menangis minta maaf” saya tidak percaya bahawa peristiwa ini telah menginsafkan kumpulan pelajar ini. Tindakan pelajar-pelajar ini perlu diambil tindakan disiplin yang tegas. Kesemua pelajar-pelajar ini mesti dihantar ke pusat pemulihan akhlak supaya mereka sedar bahawa tindakan mereka ini bukannya perkara kecil yang mampu dilupuskan dengan linangan air mata.

Selamatkan masa depan anak-anak kita

Kejadian ini juga mesti dipandang serius oleh pihak-pihak berwajib termasuklah Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) bahawa sistem yang ada pada hari ini perlu dikaji semula. Walaupun kejadian ini berlaku di luar waktu sekolah tetapi mereka yang terlibat adalah merupakan golongan pelajar. Alasan ‘kes yang terpencil’ yang sering menjadi jawapan Menteri Pelajaran Malaysia, Datuk Hishamudin Tun Hussien tidak boleh dijadikan alasan untuk menidakkan kelemahan yang berlaku.

Saya pernah menyarankan agar kuasa mendisiplinkan pelajar mesti diserahkan semula kepada guru. Berilah kepercayaan kepada guru untuk membentuk jati diri anak-anak yang masih bersekolah kerana guru adalah insan yang paling hampir dengan pelajar serta mampu memahami psikologi mereka.

Keprihatinan ibubapa terhadap perlakuan dan aktiviti anak-anak juga mesti dipertingkatkan kerana cabaran yang dihadapi oleh anak-anak pada hari ini sangat tinggi dan tidak cukup dengan hanya memberikan sepenuhnya kepercayaan kepada anak-anak.
Masa depan anak-anak muda ini adalah masa depan kita bersama. Runtuhnya akhlak mereka akan meruntuhkan masa depan negara.

Sekian

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
019-7701830
http://minda-kembara.blogspot.com/
7 Ogos 2007
----------------------------------------------
Berikut adalah komentar daripada pembaca harakahdaily mengenai tulisan ini;

hukum
Dihantar oleh TALIBAN, on 08-08-2007 14:34
aku setuju gn tok cha. mmg elok budak nie dihantar ke pusat pemulih akhlak. plak perbuatan mereka diaggap jenayah. masakan maaf boleh settle segala masalah. andai rakaman tue terlepas kat tangan org lain nak maafkan sapa lak. sendiri boleh pikir...

Mana ustaz/ustazah UMNO
Dihantar oleh Adik, on 08-08-2007 14:18
Adik geram betul baca cerita ni, malah banyak lagi la cerita2 seumpama ini berlaku sekarang...Tak tau lah apa nak jadi M'sia ni.. Tu la..tak nak lagi ke kamu berbalik pada undang2 Allah? Kan Allah yg jadikan kita semua dan tau semua mengenai manusia & makhluknya? Allah dah sediakan spesifikasi bagaimana supaya negara aman..dll..Adik yg tak ustaz/ustazah ni pun tahu sikit2... Wahai ustaz/ustazah UMNO..Kami nak dengar komen kamu mengenai gejala sosial sekarang ni yg dah melampau2, Komen PM , TPM dll kami tak mau dengar.. Kami nak dengar sekurang2nya begini dari kamu :"...Sampailah masanya kita tukar perlembangan mengikut al Quran & sunnah..berperingkat2.. Kita akan berbincang dgn PAS.. kalau kami jadikan hal ini semata2 kerana pilihanraya, Allah akan melaknati kami... Amacam idea adik? Best tak.. Semuga Allah merahmati kita semua. AMIN!

pakai gangster
Dihantar oleh along, on 08-08-2007 13:46
buat ape kecoh2. panggil je gangster, upah diorang pegi serang bebudak 9 org tu.... bogelkan, lepah tu corengkan muka diorang tu ngan cat itam, amek gambar.... mesti gempak punyer, citer masuk suratkabo front page lagi...! baru lah bebudak 9 org ni @ bebudak lain yg cuba nak niru cara nie, takut giler.... gigil beb....!!!

lakonan semata..
Dihantar oleh kalawangi, on 08-08-2007 12:58
taktik terbaru nak redakan masalah2 di sekolah...majlis bermaafan dan mengalirkan air mata.. Dato' Yusof Haslam boleh ambil budak2 9 ekor tu berlakon dlm filem/drama terbitan Skop Productions...jangan jadi setan sudahlah.....

Rosak Serosak-rosak!
Dihantar oleh mansorShah, on 08-08-2007 12:41
Dari atas sampai bawah BN penipu...Siksa rakyat... Mana tak penipunya..? Bab kereta depa kata kereta nasional terbaik, tapi depa pakai kereta import. Bab Pelajaran? depa kata sistem pelajaran terbaik.. depa hantar anak sekolah luar negara masa belasan tahun dah hantar dah...
Depa kata sistem perbankan negara terbaik...wang lesap ke Hong Kong (isu BMF, depa ingat rakyat mudah lupa?).
Depa kata sistem lembaga tabung haji terbaik untuk rakyat Islam... lesap jugak wang tabung rakyat.
Depa kata sistem jalan raya terbaik... berlubang sana-sini, (cepat rosak selepas beberapa bulan dibuat/apa taknya buat jalan sambil rasuah), kemalangan tertinggi di dunia.
Depa kata sosial remaja terbaik... buang anak luar nikah hampir tiap-tiap bulan, pengidap AID ratus ribu dah, penagih dadah pun tak terkira jugak.
Depa kata pemimpin BN baik-baik... Sana sini perlakuan sumbang/maksiat, salah guna kuasa dan rasuah.
Depa kata negara Islam... tapi kilang arak/judi-besar gila. Depa kata rakyat kena jimat-cermat...
Depa boros belanja wang rakyat ikut suka kepala otak BN (beEnd). Depa kata nak majukan negara... dengan Thailand, singapore pun dah bertahun-tahun kalah. (Maju apa ke benda nya? Jika ahli umno sendiri pun miskin tak kemana sangat).
Depa kata perpaduan pemimpin BN terbaik... Kelahi selalu, berbunuh pun ada...pasal gila jawatan.
Depa kata pemimpin BN bersopan santun (program D Rais Yatim)... Maki hamun merata tempat macam tak bertamadun. HAMPEH! Ada lagi.... Sat noh.
Depa kata melancong dalam negeri adalah terbaik... Depa melancong luar negara perhabeh duit negara.
Depa kata perabot kayu Malaysia terbaik... Depa punya perabot nun import dari Italy.
Penipu besar pemimpin BN ni... Heran bin pelik... rakyat Malaysia masih sibuk menyokong... takut sangat nak tukar BN kepada pemerintahan lain. Nampak sangat tak berani berubah dan mahu diperbodohkan terus. Macamana nak maju....? Kalau penakut.

No KOMEN
Dihantar oleh Syawal Raya, on 08-08-2007 12:13
SAYA TAKDE KOMEN...TAPI TERNGIANG NGIANG DALAM TELINGA ANGKARA SIAPA BAHANA SEBEGINI BERLAKU....YANG PELIKNYA SETIAP KALI BENDA2 JAHAT MACAM NI BERLAKU, SENTIASA TERINGATKAN UMNO...ENTAHLAH SAYA NAK BERTANYA ADAKAH UMNO=MAKSIAT/DOSA/NERAKA/JAHANAM/MUNAFIK/KAWAN SETAN? NAZRI AZIZ YG BENGAP TOLONG JAWAP BLEH SEBAB KAU NI SUKA SANGAT CAKAP KOTOR..

Produk
Dihantar oleh Emping, on 08-08-2007 11:39
Mereka memang bersalah atas tindakan mereka tetapi tidak boleh dipersalahkan 100% atas keganasan mereka. Carilah punca kenapa mereka mampu menjadi sebegitu rupa. Setiap ibu - bapa yang mempunyai anak2 memang tidak pernah mengimpikan anak mereka menjadi sebegitu ganas. Pada pendapat saya pelajar ini telah melalui satu proses pendidikan yang tidak membina akhlak. Ini adalah produk yang kita perolehi hasil daripada sistem pendidikan yang ada dinegara kita. Keghairahan mereka (orang atas) dalam mencapai GEMILANG DAN TERBILANG itu tak selari dengan pemantapan akhlak pelajar - pelajar kita. Ini akan seterusnya dialami oleh pelajar - pelajar ini bila mereka masuk universiti nanti.

Dihantar oleh geramtakhabis, on 08-08-2007 11:03
seeloknya pihak kementerian pelajaran atau pihak mahkamah jatuhkan aje hukuman 'berbogel' buat ke9 - 9 betina tak guna tu! Rasanya itu aje cara qisas yang seadil-adilnya. Sesungguhnya Allah Maha Adil!

Tanda Malaysia Semakin maju
Dihantar oleh kkakah jeng, on 08-08-2007 10:53
Klu dah peristiwa jenayah mcm ni dah semakin meningkat tu bermakna Malaysia dah semakin maju tu..........cam amerika......jenayah merata-rata........tp cam jepun tanda maju dia rakyat semakin ramai bunuh diri lak..................

Hasil siapa.....
Dihantar oleh Kapt.(B) Penghulu Temiang, on 08-08-2007 10:26 Mungkin ini generasi kedua idaman najib ...atau hasil dari sistem pendidikan negara atau hasil dari Islam Had Hari..Pokoknya mesti ditebang. Sapa pokoknya ?... Umnooooooooooo...Sebab menteri pelajaran Ketua Pemuda Umno, Menteri yang dok jaga Felda Timbalan Presiden umno. Menteri kperasi dan pembangunan wilayah dari umno. Hampir semua menteri yang terlibat dengan aspek sosial dari umnoo. So.. say no to umnooooooo. Katakan tak nak kepada umno. Tak sedar diri lagi kee..Ibu bapa tak betoi pun pasai umno juga yang mendasari sistem dalam negara. Goblog...

hukum bunuh je depa tu
Dihantar oleh faridz, on 08-08-2007 10:23
klu aku jd perdana menteri malaysia, 9 org manusia tak guna tu dah lama kena usir dr malaysia ni, klu tak pun gantung sampai mati, sebat 20 kali ker...manusia tak guna ni, sekali pun mintak maaf, the damage is already been done. kpada 9 pompuan tak guna tu, korang mmg layak menerima laknat dr seluruh muslimin di malaysia....

Setuju
Dihantar oleh Marang Kerapu, on 08-08-2007 10:21
Sokong cadangan Malaun. Maaf tetap maaf tapi Yg salah patut dihukum, baru ler adil. Pihak yg sorang tu dpt malu (dirakam gambar bogel) abis yg betina2 tu takkan lepas jer. Patutnye si betina2 tu yg kene tukar ke tempat lain, bukan mangsa. Bagi aku ler klu takat sepak terajang tu boleh lagi dipertimbangkan. tapi kalu dah kene bogel tu, mak aii maruahh weiiii!! 1 mesia dah nampakkk. !!! Mende ni bkn leh wat main2.
Mak bapak pada group betina tu "belasah2 " ler anak tu supaya jd pengajarann. Jgn dok diam jer. ** Klu aku termasuk dlm golongan sang binatang tu, aku rase ari aku dah taknampak dunia ni, bab gerenti bapak aku belasah dan bunuh aku, heheheh. Bpak aku garang weiii ... tabik bapak aku yg menjadikan aku manusia hingga ari ni***

HUKUM HUDUD!!
Dihantar oleh Semangat Naning 74, on 08-08-2007 10:03
Teringin rasanya nak tanya keluarga simangsa tu penyokong UMNO ke??...... Harap - harap tak jadi mcm satu kes, Bapaknya menentang Hukum Hudud masa isu pemimpin PAS usulkan dulu...last ..last,,,anaknya kena rogol, baru padan muka...kuasa tuhan.

ADUHAI MURID KU
Dihantar oleh GURU MALAYSIA, on 08-08-2007 09:34
ni la bahna klau kuasa guru ditarik.guru rotan disalahakan.ada yang digantung kerja semata-mata kerana merotan murid nakal.tapi bila murid didera sampai dibogelkan dan diugut,takde plak tindakakan.setakat amaran je.kalau nak di ikutkan dah terang-terangan yang mana lagi teruk.KPM senyap je.sepatutnya kpm la yang bela guru.Hisham tu tak patut jadi menteri pendidikan.Cari la orang yang tidak berpolemik dan berpolitik.Nak amik tindakan tegas takut kurang undi nanti...

sungguh mengaibkan
Dihantar oleh tun fatimah, on 08-08-2007 09:23
kejadian yang memalukan ini tidak sepatutnya berlaku di kalangan umat Islam. Pemikiran kita telah terjajah dengan pengaruh negatif dari Barat. benarlah kata seorang mantan biarawati, untuk memurtadkan umat Islam, yang penting pengaruhi pemikiran mereka. Umat Islam kini seperti ayam yang sedang diberi makan, bila-bila masa lehernya boleh di sembelih...

tak boleh dimaafkan
Dihantar oleh gadis blurrr, on 08-08-2007 09:18
amboiiii senang² jak ko nak minta maaf yer...pompuan bohsia ni semua..x guna!! ingat senang mangsa tu nak lupa apa ko buat ngan dia..siap ko rakam g gambar bogel dia..kalu benda tu jadi ngan ko baru ko rasa!!! minta maaf kunun...sepatutnya budak² cam kamu ni masuk pusat pemulihan!! x layak untuk d maafkan..malah aku x caya la budak² tu insaf...boleh belah la!! apsal la xda tindakan yg tegas..biar budak² yang lain ambik pengajaran sikit..ni x!!

sistem gagal
Dihantar oleh super hornet, on 08-08-2007 09:16
kementerian pelajaran tak sedar lagi ke yang sistem pelajaran ( sepatutnya pendidikan lebih tepat ) mereka GAGAL membentuk akhlak generasi kita !!! Bagi kat guru2 di sekolah kuasa mendidik disamping memberi ilmu ! Kalau tidak....ilmu tak masuk, akhlak semakin teruk ! Jangan dok pikir sangat pasal apa dunia barat nak kata ( hak kanak2 la & etc... ). Tapi fokus kepada apa yang agama kata...itu lebih penting ! Anak2 kita, masa depan kita !

masalah mental
Dihantar oleh bella, on 08-08-2007 09:06
sebenarnya betina-betina yg perangai mcm hantu tu, semuanya berdepan dgn masalah mental..mana tak nya..ni mst kes nak kan perhatian..gila glemer nak masuk paper.baik juga kalau kita letak dia kat tg rambutan supaya mereka sedar yg betapa bersyukurnya jadi manusia waras. tapi tak guna otak untuk fikir mana yg baik dan yang buruk..

Puncanya ialah UMNO
Dihantar oleh Indra Putera, on 08-08-2007 08:54
Setelah merenung perjalanan umat melayu Islam di malaysia sehingga kini yang tidak sudah-sudah dengan masalah keruntuhan akhlak dan aqidah saya yakin UMNOlah penyebabnya. Satu fatwa dan keputusan ulama mesti di umumkan bahawa UMNO satu pertubuhan haram di sisi Islam, kerananyalah berlaku perkara seperti ini.

Apa nak heran....
Dihantar oleh Rausyanfikir, on 08-08-2007 08:43
APa nak heran. Dah kepala negara kita ni tak betol, rakyat lagi la. Buli, samseng, pelajar pukul pelajar, pelajar bunting, zina, rogol, VCD lucah, dadah, bunuh, artis dedah, rasuah, macam2 lagi lah. Aku pun tak larat nak senarai. Ini semua akibat kepala yg dah tak betul, kata nak pakai islam tapi islam celup je, bukan bersungguh pun. Masa depan anak bini kita oiii... sapa tak sayang. Jadi, hangpa nak pangkah BN lagi, pangkah la, pangkah.. (petik ayat Mat Sabu)

felda
Dihantar oleh amrozi, on 08-08-2007 08:43
biasa la felda kan dari usaha tun razak anaknya najib tentu ikut telunjuk najibkan generasi ke 2

Kemerosotan akhlak anak2
Dihantar oleh pak balau, on 08-08-2007 08:34
Punca sebenar kerosakan akhlak ialah penolakan syariah Islam. Selagi syariah tidak dkuat kuasakan, bukan sahaja gejala ini tidak dapat dbaikki bahkan menjadi lebih parah. Tidak ada alternatif lain melainan rakyat memilih pemimpin yg akn menukar perudangan skular negara kpd Islam.

cukuplah
Dihantar oleh joe pg, on 08-08-2007 08:32
Mari lakukan perubahan sekarang. Berdakwahlah kepada keluarga, jiran & masyarakat. Pastikan kerajaan yg ada ini digantikan . Jika terus dibiarkan tak mustahil kes sebegini akan terus membarah. Ianya pasti mengenai kita, keluarga, anak cucu & keturunan kita jua. Ingatlah bhawa bala yg datang akan mengenai semua orang

tindakan tegas
Dihantar oleh tok cha, on 08-08-2007 08:22
walau pun meraka memohon maaf... akan tetapi salah laku meraka mmg melampau. sudahla disepak terajang. plak mengaibkan mangsa gan merakam gambar lucah. org mcm nie patut diletak dipusat pemulihan akhlak selama mereka sudah benar-2 berubah. kalu sekadar maaf.. tapi kes tutup pasti lepas nie diorg buat. tengok jerk intitud masing-2 yg sudah sebati gan dunia mat salleh....

Ini satu jenayah
Dihantar oleh Malaun, on 08-08-2007 08:02
Samada pihak mangsa memaafkan malaun-malaun betina ini tidak jadi soal, tetapi mereka harus dihukum dgn dihantar kesekolah pemulihan akhlak ataupun mereka pula dibogelkan dan dirakam gambarnya. Manakala ketuanya yang digelar "........seks", harus dihukum jahit kemaluannya dgn tali tangsi kerana dah terlalu gatal nak bersenggama walaupun belum nikah. Tolong jangan guna perkataan ustazah disini kerana ianya akan mencemar imej para ustazah kita yang lain. Saya sama sekali tidak dapat menerima perlakuan buas macam ni terutamanya dilakukan pula oleh orang perempuan. Kepada para ibubapa malaun betina ini, kalau tuan-tuan berterusan membela anak begini maka alamat akan bertertambah parahlah akhlak mereka nanti.

DIDERA SERTA CABUL
Dihantar oleh WONG GONG JOLL, on 08-08-2007 08:00
Dunia sudah terbalik ye! 50 tahun merdeka ?

ustazah seks
Dihantar oleh ayah tua, on 08-08-2007 07:31
kalau terbukti mereka telah melakukan, kemukakan RM100 juta saman malu sahaja kepada mereka dan keluarga mereka. Biar padan dengan muka mereka dan keluarga mereka.

heheheh..alahai si hisham tuh!
Dihantar oleh hamed, on 08-08-2007 07:11
biasalah itu lah dia menteri pelajara umeno, be end dan mesia selam adari. asyik-asyik kes terpencil. kalu kena lagu ini kek anak dia..kita katakan juga kes terpencil lah. memang teruk sekolah sekarang nie, dengan guru dia, dengan jaga (pak guard) dia, dengan physical surrounding dia. Ada tu, sekolah dikelilingi hutan. si hisham asyik lawat sekolah baguih..aje! itu lah bila ahli politik jadi menteri. si hisham bukan tahu apa-apa! tanya dia apa dia belajar kek london tu! inilah mentaliti cermerlang, terbilang, gemilang, jembalang last-last terbongkang! idup selam -selam kapal selam adari!

ketawa lah lagi!
Dihantar oleh Topeng Zorro, on 08-08-2007 06:54 .
'....jika mangsa engkar, mereka mengancam menyebarkan gambar bogel itu selain mengupah lelaki merogol mangsa di depan mereka.....' Siapa lelaki itu........Shashim Shah Harun?...Noh Omar?....Hisham Auw?.....Najib? Semoga dijauhi akan mereka ini! ...but then....betul ke bebudak 9 yang menangis tu...yang buat. Aku rasa tah mana punya budak.... bagi wang sikit... kain batek .... 'topup' telefon ....... lepas tu bikin nangis. Bukan tak biasa..... kawan kita kaum Tionghua biasa buat kalau ada kematian ........ upah nangis beb! p.s. maka betullah kajian UKM baru-baru ni ..... majoriti pelajar pompuan bermasalah ...... anunya sudah rebeh sekalipun tak koyak rabak..............hiss ....sila ambil maklum!

2 Pandangan

  1. siti // February 8, 2010 at 1:19 PM  

    Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang, yang tidak pernah jemu memberikan nikmat dan rahmatnya kepada sekalian makhluknya...Bak kata pepatah Berat Mata Memandang Berat lagi Bahu yang Memikul" IndahNya Tuhan Rabbulalamin mencipta syurga dan neraka pahala dan dosa...banyak manusia hari ini suka berlandaskan hukum Allah jika melihat kesalahan orang lain tetapi tidak bila kesalahan itu dilakukan oleh diri sendiri, saya bercakap sebagai seorang pendidik, anak negeri kelantan yang diAgungkan di bawah pimpinan Islam, umur saya baru setahun jagung untuk mengomel cerdik pandai dalam blog ini sememangnya saya tidak layak...namun apa yang nak saya ceritakan adalah yang terjadi pada diri sendiri, saya seorang mahasiswa yang betul-betul dalam kesusahan dan perlukan bantuan tidak tahu lagi menilai erti sebenar politik,saya pergi kepada Adun P.C dibawah PAS dan ke pejabat Tok Guru untuk memohon bantuan namun sampai sekarang tidak dibantu...Nilaikan lah dengan akal dan nurani bukan politik PAS yang kononnya ISLAM...Saya lahir dan membesar dalam pimpinan PAS KELANTAN tp saya HAMPA & KECEWA.

  2. siti // February 8, 2010 at 1:29 PM  

    Pertolongan kerana Allah tidak wujud dalam PAS KELANTAN-SAYA ANAK KELANTAN BUKAN PENDOKONG BN, SAYA KECEWA DENGAN PIMPINAN PEMIMPIN PAS KELANTAN, AYAH DEAN KELUARGA SAYA PERNAH DIHINA OLEH PENGHULU PAS KG KAMI PULAI CHONDONG DI DEPAN MATA KEPALA SAYA...MENITIS AIR MATA SAYA...INIKAH ISLAM YANG MEREKA BAWA UNTUK RAKYAT???