MASYARAKAT SEMAKIN GILA!!!

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 8/05/2007 01:27:00 AM | 0 Pandangan »


Menitis air mata bila membaca berita berkaitan empat remaja lelaki berusia 16 dan 17 tahun serta seorang budak berusia 12 TAHUN hari ini ditahan polis kerana dipercayai merogol secara bergilir-gilir seorang wanita berusia 30 tahun semalam. (Budak, 12, anggota geng remaja rogol wanita 30 tahun, The Star online, 4 Ogos 2007)

Ia bukan berlaku di New York, bukan juga di Manhattan atau di Carlifornia tetapi berlaku di negeri JOHOR.
Mengikut laporan berita ini, kelima-lima suspek dan seorang lagi rakan mereka yang menaiki sebuah lori dikatakan telah menghimpit motosikal yang dinaiki wanita itu dan rakannya berusia 24 tahun, yang dalam perjalanan dari Taman Nusa Damai ke Pasir Gudang, kira-kira pukul 11.40 malam.

Apabila motosikal itu jatuh, mangsa dilarikan ke satu lokasi oleh kumpulan enam lelaki itu sebelum dirogol beramai-ramai.

Peristiwa hitam ini sudah tentu mendatangkan trauma terhadap mangsa rogol ini. Saya melahirkan rasa simpati terhadap mangsa dan mendoakan beliau akan terus tabah menghadapi ujian kehidupan. Pastinya, mangsa yang tidak bersalah ini sudah tentu mengambil masa yang agak lama untuk kembali pulih.

Saya akan mengulas berita ini dalam ceramah umum bertemakan isu jenayah dan keselamatan di Johor anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) serta melancarkan Kempen Kesedaran berkaitan dengan Jenayah di Johor pada hari ini (5 Ogos 2007) di Taman Kota Masai, Parlimen Tebrau. Kempen ini akan diteruskan di beberapa lokasi lain di dalam daerah Johor Bahru pada masa akan datang.

Rakyat Johor perlu bangun untuk mencegah jenayah!!!

0 Pandangan