Tangguh Pemilihan UMNO Sebab Semua Orang Tidak Berfikiran Waras?

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 3/25/2008 03:34:00 PM | 0 Pandangan »

Entah apa agaknya yang sedang difikirkan oleh pemimpin UMNO ketika ini, hinggakan mereka takut untuk menghadapi pemilihan parti. Apa yang agaknya menghantui mereka ketika ini.

Tan Sri Muhammad Mohd Taib, yang baru dilantik sebagai Pengerusi UMNO/BN Selangor yang juga merupakan Ketua Penerangan UMNO Malaysia dalam kenyataan yang disiarkan dalam UtusanOnline sebentar tadi memberitahu bahawa perkara ini terpaksa dilakukan kerana untuk "MENGELAKKAN MALA PETAKA KEPADA POLITIK NEGARA KERANA DALAM KEADAAN SEKARANG SEMUA ORANG TIDAK BOLEH BERFIKIR DENGAN WARAS"

Ya Allah, apa kena dengan dia ni? Sekarang semua orang tidak boleh berfikir dengan waras? Siapa yang tidak waras? Pulak tu apa kena mengena dengan pemilihan UMNO pulak?

Pastinya, kenyataan tidak waras Muhamad Mohd Taib ini akan menimbulkan lagi rasa marah rakyat Malaysia khususnya penyokong-penyokong UMNO di seluruh negara.

Saya andaikan daripada kenyataan Mat Taib ini, mereka yang tidak waras adalah :-

1. Semua pengundi yang tidak mengundi UMNO/BN dalam pilihanraya Umum yang lalu,

2. Pemimpin UMNO yang ingin mencabar Pak Lah macam Ku Li.

3. Pemimpin UMNO yang jadi Menteri Besar walaupun Pak Lah & UMNO Negeri nak Pengerusi Perhubungan jadi MB,

4. Ahli UMNO yang mendesak Pak Lah supaya berudur termasuklah Datuk Mukhriz dan UMNO Bahagian Muar,

5. Pemimpin UMNO diperingkat Negeri, Bahagian dan cawangan-cawangan.

6. Perwakilan UMNO yang akan mengundi ketika pemilihan Agong UMNO nanti. Kumpulan ini lebih tepat disasarkan oleh Mat Taib sebab kalau mereka waras sudah tentu pemilihan parti dapat diadakan tetapi disebabkan mereka tidak waras maka takut-takut para perwakilan akan 'membuat gila' mengundi calon bukan favourite sebagai pemimpin parti.
Itu andaian saya dan saya yakin pelbagai andaian akan timbul selepas ini. Apa agaknya perasaan ahli UMNO diperingkat bawahan bila mereka tahu pemimpin mereka kata mereka tidak waras. Kalau tak faham-faham lagi tak tau lah nak kata apa lagi.

Apa lagi, marilah bersama-sama dengan PAS. Kami sedia dan setia menunggu kehadiran anda.

Tangguh pemilihan UMNO - UtusanOnline
25/03/2008 2:23pm

PUTRAJAYA 25 Mac – Kesemua perwakilan Badan Perhubungan UMNO negeri yang menemui Presiden UMNO, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi baru-baru ini, mahu pemilihan parti yang dijadualkan pertengahan tahun ini ditangguhkan ke satu tarikh yang akan ditentukan kelak.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib berkata, tarikh berkenaan akan diputuskan pada mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) parti Khamis ini.

``Cadangan ini bagi mengelakkan `mala petaka’ kepada politik negara kerana dalam keadaan sekarang semua orang tidak boleh berfikir dengan waras,’’ katanya kepada pemberita ketika memulakan tugas sebagai Menteri Pembangunan Luar Bandar dan Wilayah di pejabatnya di sini hari ini.

0 Pandangan