Hujung Minggu Yang Padat!

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 2/04/2008 07:53:00 AM | 0 Pandangan »

Alhamdulillah, sepanjang hari Sabtu dan Ahad yang lalu saya dapat menggunakan sebahgian besar daripada masa yang Allah berikan kepada saya dengan sebaiknya. Betapa terasa tinggi nilainya kesihatan yang Allah kurniakan ketika ini dapat memudahkan segala gerakerja dan perjalanan aktiviti seharian.

Bayangkan sekiranya ketika ini Allah menarik balik nikmat keseihatan kepada kita, sukar juga untuk kita bergerak bagi meneruskan agenda perjuangan. Bersyukurilah dengan nikmat ini dan pergunakanlah dengan sebaik mungkin. Mudah-mudahan Allah akan sentiasa mengurniakan yang terbaik untuk kita.

Bermula hari Sabtu, 9 pagi ~ 12 tengahari saya bersama Lajnah Perpaduan Nasional (LPN) DPPNJ dan PAS Kawasan Kluang telah mengedarkan risalah, buah limau dan kad Chinese New Year (CNY) di Kampung Paya, Kluang Baru. Tepat pukul 12 tengahari saya bergerak ke Tanjung Sepat, Kuala Langat.

Pukul 2.30 petang saya berjaya tiba di Exit Nilai. Selesai solat saya, sdr Zahriezan (Timbalan LPN DPPP), PSU DPPNS dan sdr Sabir telah bergerak ke Tanjung Sepat di pandu arah oleh sdr Redza, PSU DPP Sepang.

Di sana dialog bersama masyarakat Tionghua telah diadakan dan sambutan sangat menggalakkan. Saya akan 'upload' gambar-gambar tersebut setelah saya menerima daripada sdr Redza nanti. Gambar yang sempat saya rakamkan adalah gambar sebuah 4WD yang sedang mengagih-agihkan bendera Barang Baik (BN) di kawasan perumahan di sana, gantungkan lagi!
Selepas magrib ada pertemuan 'tertutup' di sekitar lembah Klang bertemu dengan teman-teman untuk mencari dana khususnya untuk DUN Mahkota Kluang.

Saya tiba di pejabat Agong PAS Jalan Raja Laut lebih kurang pukul 11 malam. Ada beberapa tugasan yang perlu disiapkan disana dan disitu jugalah pusat penginapan saya sejak beberapa bulan yang lalu.

Hari Ahad pukul 9 pagi program bersama kaum Tiounghua dan masyarakat setempat di Pasar Besar Sri Gombak yang dihadiri oleh Datuk Dr Hasan Ali, Dr Hatta Ramli dan Encik Hu Pang Chow. Program ini berakhir pada pukul 12.15 tengahari. Secara keseluruhannya program di Pasar Besar Sri Gombak ini sangat berjaya!

Saya terus bergegas balik ke Johor kerana saya perlu hadiri taklimat Presiden PAS di Markas PAS Parit Pechah Muar. Saya tiba di sana pukul 3.15 petang. Sdr Mazlan Aliman meminta saya untuk mengendalikan program pemberian sumbangan kepada keluarga nelayan di Jeti Parit Amal pada pukul 5 petang dan seterusnya mengendalikan program dialog rakyat di salah sebuah hotel di bandar Muar yang bermula pada pukul 8 malam. Program tersebut selesai pada pukul 10.30 malam setelah sesi dialog berakhir dan sesi sidang media diadakan. Penghujung malam semalam adalah ceramah perdana di Markas PAS Parit Pechah.

Sebenarnya dah lama saya tidak memandu kereta untuk menghadiri aktiviti sekiranya lokasinya jauh tetapi memandangkan program terlalu padat maka saya mengambil keputusan untuk membawa kereta dan memandu sendirian. Sebab itulah saya lebih selesa bergerak menggunakan kenderaan awam seperti bas ekspres atau pun keretapi kerana ruang untuk berehat terbentang luas.

Nampaknya aktiviti PAS semakin rancak diseluruh negara, serulah kepada mereka yang masih 'tertidur' dan 'terleka' supaya mula bangun dan bekerja.
Pagi-pagi ini, saya perlu selesaikan segera 'kerja rumah' sebelum meneruskan aktiviti perjuangan lebih-lebih lagi anakanda yang kecil ini yang sentiasa mengharapkan untuk didodoikan oleh ayahnya yang sibuk ini...