Pemuda BA Johor Turun Padang ke Kluang, Pemuda UMNO tercabar!

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 10/07/2007 08:47:00 PM | 0 Pandangan »




Pemuda Barisan Alternatif Negeri Johor (BA Johor) telah mengadakan aktiviti turun padang di DUN Mahkota Kluang bersempena dengan bulan Ramadhan pada kali ini pada 7 Oktober 2007. Tahun lalu, aktiviti yang sama telah dijalankan di Batu Pahat.

Pada kali ini, bubur lambuk istimewa resipi dari negeri Trengganu telah diedarkan kepada masyarakat yang berada di sekitar Hentian Pengangkutan Awam Kluang, bazar Ramadhan Jalan Omar dan bazar Ramadhan Jalan Penghulu Kassim.

Risalah berkaitan dengan Tragedi Batu Buruk dan penjelasan tentang Wilayah Pembangunan Iskandar telah diedarkan. Pas kawasan Kluang yang turut hadir bersama dalam aktiviti ini juga mengambil peluang mengedarkan kad ucapan Idil Fitri. Sebanyak 3000 keping kad raya telah dan sedang diedarkan oleh PAS Kluang pada tahun ini.

Bagaimanapun, kehadiran Pemuda BA Johor di bazar Ramadhan Jalan Omar telah mendapat tentangan dan gangguan daripada Pemuda UMNO yang mendakwa bahawa kawasan tersebut adalah kawasan mereka. Pemuda BA daripada Angkatan Muda Keadilan (AMK) telah dikasari oleh petugas pemuda UMNO yang tidak berpuashati dengan tindakan mereka mengedarkan risalah tanpa mendapat kebenaran daripada mereka.
Tindakan yang telah dilakukan oleh pemuda UMNO ini sebenarnya mencerminkan sikap mereka yang tidak berfikiran terbuka terhadap parti politik yang lain sehingga mendakwa bahawa orang melayu di Kluang hanya menerima UMNO sahaja sebagai parti yang mewakili mereka.
Walau bagaimanapun, tindakan pemuda UMNO ini tidak melemahkan semangat anak-anak muda ini daripada meneruskan usaha mereka untuk menegakkan kebenaran. Selaku Pengerusi Pemuda BA Johor, saya merakamkan ucapan tahniah kepada seluruh anak muda AMKNJ yang terus gagah untuk berdepan dengan situasi seperti ini.
Ikuti temuramah isu ini dalam tvpas.com dalam sehari dua ini.

0 Pandangan