BUKTIKAN BAHAWA PENGENDALI BLOG MENERIMA TAJAAN DARI LUAR

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 7/30/2007 12:35:00 PM | 1 Pandangan »


Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) menyanggah kenyataan yang telah dibuat oleh Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Muhammad Muhd Taib bahawa pengendali dan penulis blog di Malaysia dibiayai oleh organisai luar sehingga mencecah RM 100,000 sebulan (Berita Harian, 30 Julai 2007).

Beliau juga menyatakan bahawa organisasi berkenaan menaja pengendali dan penulis blog dan membenarkan laman mereka menyiarkan pelbagai perkara sensitif oleh penulis blog tempatan dan luar negara.

DPPNJ melihat bahawa kenyataan ini hanyalah satu tindakan yang untuk menutup kelemahan dan kepincangan yang berlaku terhadap kelemahan UMNO/BN yang akhir-akhir ini dilihat terlalu lemah dalam mentadbir negara. Pendedahan demi pendedahan termasuklah isu rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa yang didedahkan di dalam blog-blog cukup dirasai keberkesanannya.

DPPNJ mencabar agar Muhammad Muhd Taib agar mendedahkan pengendali dan penulis blog yang menerima pembiayaan tersebut, jangan hanya berani untuk membuat kenyataan secara semberono tanpa sebarang bukti.

Sekian, wassalam

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
019-7701830
http://dppnjohor.blogspot.com/

1 Pandangan

  1. Lidah Penghunus // July 30, 2007 at 6:08 PM  

    assalamualaikum. ikuti juga ulasan di blog saya