PILIHANRAYA DAH DEKAT DAH!!!

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 5/23/2007 09:11:00 AM | 0 Pandangan »

Bukan gaji pilihan raya – Abdullah (Utusan - Muka Depan)

Oleh Aznan Bakar

TOKYO 22 Mei – Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kenaikan gaji kakitangan awam yang diumumkan semalam tidak ada kaitan dengan pilihan raya umum.

Menurut beliau, kerajaan telah lama menimbangkan permintaan untuk menaikkan gaji kakitangan awam tetapi tidak dapat membuat keputusan sebelum ini kerana ketika itu kerajaan tidak mempunyai kemampuan kewangan.

“Apa yang kita buat untuk sektor awam adalah sesuatu yang mereka perlukan. Dulu bila mereka minta, kita tidak ada duit nak beri. Sekarang kita mampu, maka kita berilah. Buat apa nak tunggu lagi,” kata Abdullah pada sidang akhbar dengan wartawan Malaysia di sini hari ini.

----------------------------------------------
Khairul Faizi : Ye la tu Pak Lah, secara rasminya cakap macam tu. Kakitangan awam naik gaji, pesara pencen yang dah tak berkhidmat pun dapat naik gaji dan pekerja swasta pun disarankan supaya naikkan gaji (jika mampu).

Sekarang Malaysia dah mampu (kononnya) nak naikkan gaji kakitangan awam. Bila gaji dah naik agaknya harapan kerajaan UMNO BN selepas ni dah tak dengar dah bantahan rakyat bila harga tol naik tahun depan dan segala bentuk cukai yang naik.

Kesan kenaikan gaji ni bukan dapat dilihat dalam masa yang terdekat ni. Tunggulah...bila harga barangan sudah melonjak nanti, pasti ramai yang akan mengeluh.

0 Pandangan