STAROBA OLD BOYS WEEKEND 2008

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 7/20/2008 08:16:00 PM | 2 Pandangan »

Kemaskini 21 Julai '08, 10.40malam) Buat pertama kali dalam sejarah, saya telah menghadirkan diri ke STAROBA Old Boys Weekend yang diadakan pada 19 & 20 Julai 2008 di Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh Perak. Walaupun jika diambil kira aktiviti yang tidak putus-putus dalam PAS, namun saya cuba luangkan masa pada tahun ini untuk bersama dengan sahabat-sahabat yang telah melalui zaman persekolahan sejak daripada tahun 1986 sehingga tahun 1990.

Agak canggung juga apabila mula-mula untuk bersama-sama semula dengan sahabat-sahabat lama ini kerana sebahagian besar daripada mereka saya sudah lama tidak temui tetapi di atas nama ukhuwwah fillah saya kuatkan hati untuk ke STAR.

Bergerak daripada Kluang bersama Saleh yang tinggal di kawasan perumahan yang sama dengan saya, kami bergerak ke KL dan di sana kami bersama Joe Pisang dan Isbos menaiki CRV ke Ipoh (hanya nama-nama panggilan saja yang digunakan untuk memperkenalkan sahabat-sahabat ini).

Di Ipoh, kami bertemu dengan group pertama disebuah hotel terkenal di Ipoh. Mula-mula bertemu dengan Badak & Anas yang tidur dibilik yang sama. Bilik seterusnya, kami bertemu dengan Bad Gemuk, Nurul, Kijang, Cabang, Pa' Tua, Ilon & Asrul.

Pukul 2 petang saya ke Pejabat Perhubungan PAS Perak kerana ada pertemuan dengan Kelab Penyokong PAS.

Pukul 5 petang saya telah kembali semula ke STAR dengan sdr Salman Salleh, Ketua DPPK Ipoh Timur (STAR terletak di dalam Parlimen Ipoh Timur).

Di sana, saya bertemu dengan ramai sahabat-sahabat yang lain seperti Zaidi, Ma' Stone, Kapten Wadi, Apit Yellow, Tobeque, Azmi Dato', Chunut, Polan, Rasky, Badut, Zaidi Red, Ronny & Nora. Ali Nawer dan Shahidi juga turut hadir tetapi saya tidak dapat bertemu dengan mereka.

Panjang ceritanya namun saya tidak dapat coretkan di dalam blog ketika ini kerana kekangan masa. Insya Allah saya akan coretkan pada masa akan datang.

Namun, kegembiraan bertemu dengan sahabat-sahabat ini sememangnya cukup berharga kepada saya dan juga kepada mereka yang lain.







2 Pandangan

  1. Iskandar Syah Ismail aka DR Bubbles // July 21, 2008 at 11:03 PM  

    Salam bro Lychee,

    Gambar last tu saya ambil!hehehe..nice meeting you at our almamater.

  2. risyams // July 21, 2008 at 11:24 PM  

    tahniah! dalam ruang waktu yang terhad masih dengan izinNYA diberi kesempatan untuk bertemu rakan2 lama...