FITNAH Terhadap DPPNJ!

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 7/20/2008 09:10:00 PM | 3 Pandangan »


Saya telah dimaklumkan oleh seorang pemuda di Batu Pahat pada hari Jumaat yang lalu bahawa beliau telah menemui risalah yang diedarkan kepada para jamaah ketika selepas solat di kawasan Sri Gading yang ditulis di atas nama Dewan Pemuda PAS Negeri Johor supaya orang ramai tidak menghadiri program yang melibatkan Datuk Sri Anwar Ibrahim dan PAS tidak pernah menganggap bahawa DSAI sebagai Pemimpin Barisan Rakyat.

Saya menafikan bahawa risalah ini diterbitkan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ). Saya melihat bahawa kerjabuat yang dilakukan oleh 'pihak tertentu' ini sudah cukup membayangkan bahawa Pakatan Rakyat sudah mula dirasai keberkesanannya kepada rakyat. Cubaan untuk menggagalkan aktiviti PR dan memecahbelahkan PR dilancarkan supaya PAS, DAP dan PKR akan berpecah-belah sesama-sendiri.

Risalah ini telah dicetak dengan tulisan berwarna hijau pada asalnya dan setakat ini dapat dikesan diedarkan di kawasan Batu Pahat dan Muar. Saya mendapati bahawa 'letterhead' DPPNJ telah diambil daripada blog DPPNJ untuk meyakinkan bahawa ia telah dikeluarkan oleh DPPNJ. Saya cadangkan kepada 'pihak tertentu' ini supaya pada masa akan datang surat gerak saraf seperti ini dibuat dalam bentuk surat rasmi, siap dengan letterhead dan nama serta tandatangan saya sekali selaku Ketua DPPNJ.

Keduanya, saya dapati bahawa 'pihak tertentu' ini telah silap menggunakan perkataan 'Barisan Rakyat' yang sepatutnya ditulis adalah 'Pakatan Rakyat'. Mungkin penulis risalah ini terambil daripada perkataan parti Barisan penulis wakili maka perkataan Barisan Rakyat telah tersilap digunakan.

DPPNJ akan mengeluarkan kenyataan media secara rasmi esok untuk membetulkan keadaan.

Sekian

Khairul Faizi Bin Ahmad Kamil

3 Pandangan

  1. Hasbullah Pit // July 21, 2008 at 12:57 AM  

    Fitnah tak ikut spesifikasi.

    Tak ada "Rujukan Kami"

    heh

  2. Khairul Faizi bin Ahmad Kamil // July 21, 2008 at 1:11 AM  

    Penulis 'terlupa' no rujukan! Macamana nak simpan dalam fail ni...

  3. Nik Bahrum Bin Nik Abdullah // July 21, 2008 at 9:42 AM  

    Macam pernah dialami situasi begini masa di UIA dulu. Orang sama kut buat.?