BERAMAL KERANA ALLAH

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 8/08/2007 07:43:00 PM | 0 Pandangan »

Saya menerima email daripada seorang sahabat dalam alam maya yang sangat prihatin dalam isu rakyat. Baru-baru ini beliau telah menghantar beberapa email kepada saya untuk sama-sama membantu meringankan bebanan yang dihadapi oleh pentadbir Rumah anak-anak yatim dan miskin Nurul Iman.
Insya Allah dalam masa terdekat saya akan cuba berbincang dengan DPP Perak untuk tindakan lanjut. Semoga Allah memberkati usaha yang dibuat oleh sahabat saya ini, amin...
Email 1 :-
Rumah anak-anak yatim dan miskin nurul iman perlukan bantuan anda. terutama penduduk Ipoh . Asal berita yg diterima adalah sewa elektrik yayasan ini dah menjangkau RM 800 dan keputusan belanja. Kediaman yg daif. Jumlah anak-anak yatim dan miskin adalah 15 lelaki dan 8 perempuan. Alhamdulillah, sepanjang ramadhan badan-badan kerajaan, swasta, sponsor makanan berbuka setiap hari, jadi tanggungan berbuka tiada masalah.

Kepada yg berminat menghulur bantuan, zakat, sedekah makanan, pakaian, peralatan, duit raya boleh hubungi en khairul di no tel di sertakan. En khairul merupakan lulusan politeknik ungku omar, jurusan mechanical engineering yang berkorban mengurus dan menjaga rumah anak-anak yatim berkenaan.

Yayasan Nurul Iman
359 A-B, Lorong Dato,
Kg Manjoi, 30200 Ipoh .

en Khairul Anuar b. Md razi
tel 016-5460071
(tiada no akaun, berurusan terus dg en khairul)
Email 2 ;-
Sent: Tuesday, August 07, 2007 5:10 PM
Subject: berita terkini

Assalammualaikum

Saya baru berbual dgn encik khairul melalui telefon, banyak keperluan yg masih diperlukan. Tetapi yang paling penting ialah untuk membeli keperluan lauk basah harian, barang2 kering bulan puasa nanti baru dapat bantuan luar untuk langsaikan hutang tu.

Setakat ini penghuni berjumlah 35 orang. Kalo sesiapa nak sedekah baju dia prefer baju untuk kanak2 lelaki dan perempuan berusia bawah 12 tahun. Buku2 cerita pun boleh. Rumah anak yatim tu tidak mendapat bantuan tetap,seperti di johor dan kedah lah ( merujuk apa yg beliau kata ) sebab tu rumah anak yatim di johor kedah n selangor terbela. oh lupa rumah anak yatim ni terletak di Ipoh perak.

Kalo nak anto pakaian kenalah hantar pakai courier service, banyak sgt kena antar pakai pos bungkusan kot...murah sikit sbb berat tu kalo banyak.

Marilah kawan2 kita bersedekah. Esok saya akan hantar sms mintak no akaun beliau n alamat untuk penghantaran barang ( jika ada yg nak derma baju, tapi baju2 yg elok2 tau ). So saya berharap AJK surau dapat uruskan benda ni..saya hanya boleh membantu setakat yg terdaya. So, camna AJK surau? saya nak buat seorang tak terdaya, bila kita boleh mula buat pungutan derma n pengumpulan baju n buku o apa2 yg nak diderma.
















0 Pandangan