WPI - KENAPA NAK GADAI MASA DEPAN KAMI RAKYAT JOHOR?

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 5/19/2007 02:05:00 AM | 0 Pandangan »



Terlalu banyak tulisan yang mengkritik tindakan Pak Lah @ Dolah Badawi dalam isu WPI ini. Sebagai pemimpin nombor satu negara pada ketika ini, tindakan yang dilakukan oleh Dolah Badawi sebenar cukup menjerat dan mengerat masa depan kita.


Dalam isu WPI ini, saya mengambil beberapa pandangan daripada bloggers yang secara tidak langsung menganggah tindakan Pak Lah ini yang disifatkan tidak bijak.

Dalam tulisan bekas ahli Parlimen Parit Sulong, Datuk Ruhanie Ahmad http://kuda-kepang.blogspot.com/ mepersoalkan tindakan mewujudkan sistem Smart Card (kad pintar) untuk memudahkan rakyat asing terutamanya rakyat Singapura untuk keluar masuk ke Johor sedangkan sebelum itu cadangan mewujudkan Zon Akses Bebas (ZAB) telah mendapat bantahan termasuk dari Tun Dr Mahathir.


Sang Kelembai http://sangkelembai2006.blogspot.com/ pula menulis artikel bertajuk Orang Cina Malaysia dan Pembinaan Singapura Ketiga mengolah kelemahan Pak Lah dan kerajaan UMNO/BN dalam menangani isu dengan Singapura sehingga kita terpaksa tunduk kepada mereka.


Ketua Perusuh http://ketuaperusuh.wordpress.com/ mengulas dengan lebih lanjut berkaitan dengan siapa memegang siapa yang cuba memberikan gambaran siapa yang berada dibelakang Singapura yang akan menguasai WPI.


Persoalan-persoalan ini dan saya yakin keraguan dikalangan rakyat terutamanya di Johor terhadap nasib dan masa depan mereka sudah tentunya menjadi tanda tanya yang berakar umbi di fikiran.


Sesuatu perlu dilakukan. Apakah tindakan kita ataupun lebih tepat apakah tindakan Pemuda PAS Johor terhadap isu ini?.


0 Pandangan