SMS DARI GURU PASTI

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 5/22/2007 01:13:00 PM | 0 Pandangan »

Saya menerima beberapa SMS dan email daripada pelbagai pihak yang memberikan pandangan terhadap tulisan saya bertajuk "Guru PASTI : Pengorbanan Guru Kelas Pertama" yang tersiar di dalam blog ini dan beberapa laman web yang lain. Tulisan ini juga telah disiarkan di dalam akhbar Mingguan Wasilah.


Saya ingin berkongsi dua SMS yang dihantar kepada saya pagi tadi.

SMS 1

Terima kasih kerana memberikan kepercayaan kepada kami guru PASTI untuk mendidik generasi muda yang akan membawa obor Islam

- Cikgu Abadah Salleh (Guru Cemerlang PASTI Pusat 2006)

SMS 2

Terima kasih atas ucapan hari guru untuk guru PASTI dalam Mingguan Wasilah. Sebenarnya, rezeki yang Allah berikan bukan dari gaji di PASTI tapi Allah salurkan melalui suami dan lain-lain. Yang penting adalah keikhlasan, redha, ketenangan dan nikmat yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata.

Maksu korbankan nyawa dan seluruh kehidupan untuk jamaah. Pesan Maksu kepada anak-anak, mak tidak mahu anak-anak mengejar pangkat dan harta tapi jadilah petugas kepada perjuangan Islam sepanjang hayat. Allah sudah menjanjikan rezeki kepada pejuang agamaNya.

Pengalaman Maksu yang terlalu mahal dalam PASTI. Doakan Maksu terus istiqamah dalam perjuangan ini. Niat hanya untuk Mati di Jalan Allah. Moga diampun dosa ibubapa dan suami tercinta.

- Maksu Liza (PASTI Kedah)

0 Pandangan