PENGUMUMAN PENTING!!!

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 5/29/2007 12:45:00 PM | 0 Pandangan »

MENJELANG KEPUTUSAN MAHKAMAH PERSEKUTUAN
TERHADAP KES MURTAD LINA JOY
TARIKH: RABU 30 MEI 2007
------------------------------------------------------
Menjelang keputusan Mahkamah Persekutuan Putrajaya ke atas kes Azlina Jailani (Lina Joy) yang bakal diumumkan pada hari Rabu, 30 Mei 2007 ini, Front Bertindak Anti Murtad (FORKAD) & Pertubuhan-Pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) menyeru & menggesa seluruh Ummat Islam yang prihatin khususnya terhadap isu 'aqidah ini untuk bersama;


1. Melakukan Solat Hajat di Seluruh Negara Pada Malam Ini;


Seruan untuk seluruh Ummat Islam di Malaysia & seluruh dunia amnya, diminta untuk bersama mengerjakan Solat Hajat secara berjamaah selepas Solah Isyak di seluruh masjid-masjid dan surau-surau di seluruh negara pada malam ini, Selasa 29 Mei 2007. Solah Hajat ini dikhususkan agar keputusan Mahkamah Persekutuan pada hari Rabu 30 Mei 2007 ke atas kes Azlina Jailani (Lina Joy) memihak kepada Islam, dan memastikan Islam akan terus dibela sepanjang masa.

FORKAD & PEMBELA menggesa dan meminta agar semua Ummat Islam & pihak yang prihatin tentang isu ini untuk menyebarkan mesej ini & menggerakkan majlis Solat Hajat ini di tempat masing-masing.


2. Berkumpul Di Hadapan Mahkamah Persekutuan Rabu 30 Mei 2007;

Seluruh Ummat Islam yang prihatin diminta untuk berkumpul di hadapan Mahkamah Persekutuan Putrajaya, pada hari Rabu 30 Mei 2007, 8.00 pagi, bagi menyatakan sokongan & pendirian tegas terhadap apa jua keputusan yang bakal diputuskan agar berpihak kepada Islam, dan tiada penghinaan boleh dilakukan oleh mana-mana pihak.

Perhimpunan ini bagi menzahirkan keprihatinan kita terhadap masa depan Islam di negara kita khususnya, terutamanya terhadap pembelaan 'aqidah Ummat Islam. Ia tidak bertujuan menimbulkan provokasi & permusuhan dengan mana-mana pihak, jauh sama sekali mencetuskan suasana ketegangan. Sebarang silap-laku di pihak umat Islam yang hadir akan digunakan untuk memburukkan imej Islam dan Ummat Islam di Malaysia. Juga tidak mustahil bahawa ada pihak-pihak tertentu yang akan cuba mencetuskan ketegangan tersebut untuk menjatuhkan imej Islam.

Keputusan ini sebenarnya adalah keputusan yang amat dinantikan oleh media antarabangsa dengan pelbagai liputan media antarangsa akan berkumpul pada tarikh tersebut, khususnya daripada negara-negara yang menaja ke arah keruntuhan aqidah Ummat Islam tersebut, dan membiayai sokongan ke atas kes Lina Joy ini.


Peringatan untuk seluruh Ummat Islam yang hadir untuk;

a. Mengambil tempat dengan dan menunggu dalam keadaan duduk. Sangat digalakkan berada dalam keadaan berwudhuk dan mengisi waktu dengan munajat dan dzikrullah.

b. Pimpinan utama organisasi dan peguam berkaitan perlu diberikan keutamaan untuk masuk ke ruang dalam Mahkamah Persekutuan.

c. Seluruh Ummat Islam yang tidak memasuki kamar perbicaraan diminta berkumpul di luar perkarangan Mahkamah Persekutuan.

d. Dilarang meninggikan suara, mencerca atau melakukan perbuatan provokasi. Perhimpunan ini adalah perhimpunan Ummat Islam secara aman demi menyatakan ketegasan kita sebagai pembela aqidah Islam. Perhimpunan ini hanyalah salah satu cara kita untuk menyampaikan mesej kita terhadap semua pihak agar jangan sesekali menghina maruah & 'aqidah Islam. Tindakan susulan akan dilakukan kelak.

e. Laporan & arahan secara terus & selari mengenai keadaan di dalam Mahkamah akan diberikan dari masa ke semasa, dan sebarang arahan akan dibuat secara berpusat dari FORKAD & PEMBELA. Sila patuhi arahan langsung tanpa melakukan sebarang tindakan secara individu.

f. Pastikan keadaan berkumpul secara terkawal & aman, dan berikan kerjasama kepada pihak berkuasa & pengawal.

0 Pandangan