MAT TAIB KATA JANGAN PERCAYA PADA BLOG

Nukilan Khairul Faizi bin Ahmad Kamil | 5/16/2007 01:22:00 AM | 0 Pandangan »


14/05: Jangan percaya semua yang dalam blog: Ketua Penerangan Umno (Malaysia Today)


Oleh Zulkifli Abd Rahman

Ketua Penerangan Umno Tan Sri Muhammad Muhammad Taib berkata, orang ramai tidak patut mengambil tulisan dalam laman blog dan blog sebagai asas kepercayaan mereka.

Muhammad mendakwa terdapat sesetengah blogger yang menulis dan cenderung kepada pandangan pembangkang.

Muhammad berkata Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi nampak sihat walaupun ada yang melaporkan sebaliknya dalam Internet pada Ahad baru-baru ini.

"Beliau bergurau dan bertemu dengan media. Walau bagaimanapun, apa yang dilaporkan dalam blog adalah berbeza.

"Laporan di Internet sangat jahat dengan niat menimbulkan panik dalam Umno dan Barisan Nasional, dan ia boleh timbulkan situasi negatif dalam negara.
-------------------------------------

Apalah nak jadi dengan Ketua Penerangan UMNO yang juga bekas Menteri besar Selangor ini. Kenyataan yang dibuat lebih kepada nak mengampu Pak Lah @ Dolah Badawi. Apalah sangat yang nak dipanikkan tu. Setakat laporan kata Pak Lah pengsan tak kan boleh menimbulkan huru-hara dalam negara. Tapi kalau dalam UMNO dan BN tu mungkin jugalah.

Perangai UMNO memang akan kelam-kabut bila ada pemimpin terutamanya bila pemimpin itu adalah wakil rakyat sakit ataupun sedang nazak. Kelam-kabut bukan disebabkan pemimpin tersebut sakit tetapi nak fikirkan siapa yang akan menggantikan tempat pemimpin tersebut bila dia mati nanti.


Janganlah sensitif sangat dengan laporan dalam blog ni, kata negara kita ni demokrasi tapi bila bloggers bercakap soal kelemahan kerajaan, kepincangan pemerintah dan salahlaku pemimpin, blog ini akan dilabelkan sebagai blog pro pembangkang.

Sedarlah sikit, media arus perdana yang ada dalam negara ini beritanya dikawal oleh kerajaan UMNO/BN. Semua yang kerajaan buat baik belaka tapi parti pembangkang semuanya buruk.

Rakyat Malaysia semakin lama semakin bijak untuk menilai yang baik dan yang buruk. Mungkin pemimpin UMNO/BN yang patut belajar daripada rakyat biasa bagaimana untuk bersikap lebih terbuka.

0 Pandangan